Бізнес за франшизою: з чого почати

Все більше молодих людей замислюються над відкриттям власної справи або розширенням наявного бізнесу. Врешті, далеко не кожен здатен наважитися на такий відповідальний крок. А все тому, що є багато ризиків та перешкод. Насамперед, невпевненість: чимало людей сумніваються чи вистачить їм досвіду, знань та стартового капіталу. У статті ми розглянемо бізнес-модель, яка допоможе уникнути цих проблем.

Останні роки франчайзинг стає популярним серед інших форм відкриття бізнесу. Навіть, якщо поглянути зі сторони клієнта або покупця, то найімовірніше ви скористаєтесь послугою або придбаєте товар відомого бренду, а до чогось нового завжди буде підозра.

Що таке франшиза?

Франшиза — це форма погодження між двома сторонами бізнесу. Одна з яких володіє відомою маркою або брендом — франчайзер. А інша бажає використовувати цей бренд у своїх комерційних цілях — франчайзі. Можна сказати, що франшиза — це передача в оренду прав на використання бренду.

Скільки коштує відкрити бізнес за франшизою?

Щоб відкрити бізнес за франшизою, необхідно заплатити. Є два види оплати.

Паушальний платіж — одноразовий платіж за оренду торгової марки або бренду. Він необхідний для того, щоби підписати угоду. Розмір такого платежу різний — від сотень до сотень тисяч доларів, залежно від бізнесу.

До прикладу, для відкриття супермаркету та торгового кіоску він значно відрізнятиметься. У деяких випадках можлива оплата платежу на виплату, але, як правило, на короткий термін.

Роялті — регулярні щомісячні відрахування від обсягів виробництва або реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) з використанням об’єкта права інтелектуальної власності. Цей платіж є аналогом орендної плати. Розмір роялті різний, залежно від умов компанії франчайзера. Як правило, це 8–10 % від обороту. У деяких випадках умови відкриття бізнесу включають лише один із цих способів. Але зазвичай, обидва.

Не можна сказати, що паушальний платіж або роялті — це виключно оплата за права використання бренду франчайзера. За ці кошти підприємець отримує необхідні рекомендації для відкриття бізнесу — починаючи від дизайну й завершуючи технологіями. Адже, відкриваючи власну справу, жоден бізнесмен не може достеменно оцінити обсяг майбутніх витрат. А франчайзер часто має вже сотні філій по всій країні, тому може спрогнозувати точну суму витрат.

Для підприємця-початківця це гарна можливість започаткувати свою справу під досвідченим керівництвом. Франчайзери зацікавлені, щоб їхній бізнес у франчайзі успішно розвивався, адже від цього залежить розкрутка бренду та прибуток. Тому вони завжди будуть старатися допомогти. В інтернеті є безліч бірж франшиз, де одразу вказані умови роботи, необхідний капітал та термін окупності. Ось декілька з них:

franchise.ua

ffc.expert

franch.biz

greens-idea.com

Починаючи з 2018 року в Україні, за прогнозами фахівців з франчайзингу, зростатимуть франшизи в таких категоріях: заклади громадського харчування (ресторани, кафе, бари, фаст-фуди), послуги та медицина.

Переваги франшизи:

  • Впізнаваність. Вам не доведеться докладати великих зусиль, щоб отримати довіру клієнта.
  • Висока швидкість розкрутки бізнесу. Наданий готовий бізнес-план зменшить ваші помилки в бізнесі.
  • Навчання. Усі знання ви зможете отримати не на власному досвіді, а з допомогою спеціальних курсів, які франчайзер роздає франчайзі, які уклали з ним договір.
  • Підтримка й консультація. Нормальний франчайзер завжди надає весь спектр підтримки своїм підопічним.

Кому підходить придбання франшизи?

Такий вид бізнесу буде доречним як для початківців, так і для досвідчених підприємців, які в пошуку ринку збуту. Також скористатися франшизою можуть особи, які мають певне приміщення, але не знають, як на ньому заробити. Топ-менеджери, які вже знають ринок, мають зв’язки та фінанси, також можуть обрати такий вид бізнесу. Це спростить умови роботи, оскільки вже не доведеться працювати на когось.

Перед придбанням франшизи варто зважити всі плюси й мінуси. І, обравши бренд, детально вивчити його діяльність — кількість точок, роки роботи. Адже кожен франчайзі має власну історію.

Які заклади у Вінниці працюють за франшизою?

У Вінниці можемо зустріти такі підприємства, що працюють за франшизою: Aroma Kava, Lviv Croissants, FreshLine, Еко-Лавка, Форнетті, Суші WOK, Сушия, Челентано, New York Street Pizza тощо.

Фото: franch.biz

Aroma Kava — мережа кав’ярень, що працює в понад 20-ти містах України, зокрема й у Вінниці. Заснована у 2014 році в Харкові. Надає широкий вибір кавових напоїв, десертів і сендвічів за доступною ціною. Необхідні інвестиції в об’єкт — від 10 тис доларів. Також потрібно сплатити одноразовий внесок у розмірі 3 тис доларів, залежно від формату кав’ярні. При цьому роялті складає всього 2 %.

Фото: tomato.ua

Lviv Croissants — це новий львівський концепт закладу швидкого харчування, з асортиментом свіжовипечених круасанів, приготованих з натуральних інгредієнтів. Необхідні інвестиції — від 25 до 70 тис доларів. Роялті — 3 %.

Фото: franch.ua

FreshLine — це впізнаваний в Україні бренд з унікальною технологією персонального приготування сендвічів. Єдиний заклад, у якому готують сендвіч за 3 хвилини. FreshLine — легко масштабований бізнес із терміном окупності 1,5–2,5 роки. Інвестиції складають — від 15 до 35 тис доларів. Роялті — 4 %.

Фото: uk.wikipedia.org

Львівська майстерня шоколаду — мережа шоколадних крамниць і кав’ярень, у яких панує унікальна «львівська атмосфера». На сьогодні вона представлена 45 закладами у 26 містах України. Вартість інвестицій в об’єкт — 15 тис доларів. Роялті — встановлюється за договором.

Фото: rau.ua

Еко-Лавка — мережа магазинів натуральних продуктів. В асортименті: молочна продукція, м’ясні делікатеси, європейські сири, хліб, бакалія, грузинські продукти, солодощі, фітопродукти, органічна косметика, безфосфатні мийні засоби і пральні порошки. За 4 роки існування мережі працюють 76 магазинів під брендом Еко-лавка, з них 51 – за системою франчайзингу. Мережа представлена в містах: Київ, Дніпро, Харків, Одеса, Вінниця, Запоріжжя, Кременчук, Кривий Ріг. Інвестиції складають від 17 тис доларів. Роялті – 3 %.

Порада початківцям

Визначаючи межі своїх фінансових можливостей, зверніть увагу, що до будь-якої запланованої суми потрібно додавати щонайменше 10–15 % на непередбачені витрати. Серед головних особливостей франшизи є її вартість та дотримання вимог договору. Потрібно пам’ятати, що власники бренду мають свої правила, порушення яких веде до неприємних наслідків. Тому підопічні франчайзера повинні чітко працювати за вимогами договору.

Як бачимо, стати бізнесменом не так важко. Варто лише визначитися з видом діяльності. Обравши модель франшизи, ви отримуєте легкий старт. Вам не доведеться розкручувати бренд. Ви вже матимете клієнтів. А з іншої сторони — підтримку від досвідчених фахівців. Та не забувайте, що перед початком співпраці з відомим брендом, важливо уважно вивчити всі умови договору. Тому рішення за вами!

Поділитися на twitter
Поділитися на facebook
Поділитися на linkedin

Основні теги:

Якщо ви помітили помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть